Hoe begin ik met afvallen?

 

Ken je dat gevoel dat je in de spiegel staat en je vind dat er wel wat kilootjes af kunnen. Aan het begin van het jaar had ik dit gevoel heel erg. Elke dag was ik heel onzeker toen ik voor de spiegel stond. Ik besloot erover te praten met een vriendin en het heeft mij echt enorm geholpen. We besloten ons samen in te schrijven voor een bootcamp en we hebben echt nergens spijt van. De wekelijkse bootcamps zijn super leuk en leerzaam. Na 3 maanden ben ik al 10 kilo afgevallen. In dit artikel ga ik je vertellen over hoe ik begonnen ben met afvallen. Het was niet gemakkelijk maar het is het zeker waard. Ik wens je veel leesplezier!  

 

Motivatie 

Motivatie is heel erg belangrijk bij het afvallen. Als je niet gemotiveerd ben voor iets dan is heel lastig om een doel te behalen. Ik was aan het begin niet gemotiveerd en ik had maar weinig zin om te sporten. Op een gegeven moment was ik er helemaal klaar mee en stelde ik een doel. Dit heeft mij enorm geholpen. Momenteel sport ik 4x per week en ga ik elke keer met een glimlach sporten. 

 

Consistentie 

Consistentie is ook belangrijk bij het sporten. Je moet ervoor zorgen dat je alles goed gevarieerd doet. Dit betekent dat je niet 8 uur lang op een dag moet sporten. Je moet het verspreiden over de week en genoeg rust hebben. Waar je ook moet aan denken is voeding. Voeding is essentieel bij het afvallen. Zorg ervoor dat je weet wat je eet. Alles wat je eet gaat natuurlijk naar je lichaam toe. Door te sporten kan je dit verbranden. Heb jij nog vragen over voeding? Dan kan je terecht bij de personal trainer delft

 

Sporten 

Als je wilt afvallen kan sporten natuurlijk niet ontbreken. Door te sporten verbrand je calorieën. Calorieën moeten verbrand worden om vet te verliezen. Er zijn veel verschillende manieren om te beginnen met sporten. Zo kan je bijvoorbeeld trainen bij personal trainer in delft of buiten in het park gaan hardlopen.